pastaneden

Kakaolu Islak Kek

Posted on: Eylül 22, 2010

Merhabalar
bir dilim kek ister misiniz?
çikolata lezzetinde içi ıslak ve çok lezzetli bir kek

bu keki .acemiasci da görmüştüm içinin ıslak görüntüsü ve yoğun kakaolu olması beni cezbetti ve yapılacaklar listeme aldım.Çok lezzetli bir kek ama bikaç önemli püf noktası var

  • öncelikle içinde kullanılan kako tadını etkiliyor,dark kakao kullanılması gerekiyor ben droetker’in ”gurme kakao”sunu kullandım.
  • içinin nemliliğini artırmak için zeytinyağı kullanmak gerekiyor
  • içinin ıslakığı için piştikten sonra üzerini örterek bir gece dinlendirmek gerekiyor ben akşam yaptım sabah istediğim ıslaklığa ulaşmıştım
  • durdukça lezzeti artan bir kek
  • bir de ölçülerle oynamamnızı öneririm,kekin kıvamı biraz sulu oluyor un eklemeyin içindeki dokusunu,ıslaklığını kaybetmesine neden olursunuz

                                           gelelim tarifimize
                                                 Malzemeler:

  • yarım cup hindistancevizi
  • 1 paket karbonat(ben 1 çay kaşığı karbonat,1 çay kaşığı kabartma tozu kullandım)
  • 2 cup un
  • 1 buçuk kup tozşeker
  • yarım cup zeytinyağı(riviera)
  • 1 cup su
  • yarım cup gurme kakao(bir paket )
  • yarım cup süt
  • 2 yumurta

                                   Yapılışı:

  • zeytinyağı,su ve kakoyu bir tencerede karıştırarak ısıtıyoruz ama kaynatmadan
  • hindistancevizi,karbonat,un ve tozşekeri bir kasede karıştırıyoruz
  • unlu karışıma kakolu karışımı ekliyoruz
  • başka bir kasede yumurta ve sütü çırpıyoruz
  • bunu da karışıma ilave edip karıştırıyoruz
  • yağlanmış kalıbımıza döküp 175 derecede 40 dakika kadar pişiriyoruz
  • kalıptan çıkarmadan üzerine bir tabak kapatıp bir gece bekliyoruz ertesi gün afiyetle yiyoruz
  • 1 cup= 240 ml=1 su bardağı

                  denemenizi öneririm çok lezzetli bir kek oluyor

    yanında dondurmayla servis ettim tadına bakanlar çok beğendi
    sevdiklerinizle ve afiyetle yemeniz dileğiyle
    afiyet olsun.

14 Yanıt to "Kakaolu Islak Kek"

>İstemez miyiz hiç? Şu anda kahvemin yanında olsa ne güzel olurdu. Bayılıyorum nemli keklere, aldım tarifi. Ellerine sağlık canım..

İstemez miyiz hiç? Şu anda kahvemin yanında olsa ne güzel olurdu. Bayılıyorum nemli keklere, aldım tarifi. Ellerine sağlık canım..

>isterim tabiii istemez olurmuyum:))) hemde bayıla bayıla yerim nefis görünüyor ellerine emeklerine sağlık canım

isterim tabiii istemez olurmuyum:))) hemde bayıla bayıla yerim nefis görünüyor ellerine emeklerine sağlık canım

>Hobidünyam Woman Forum tarafından düzenlenen yemek etkinlikliklerinin 6.sı "KAHVALTILIKLAR" Etkinliğine ben fatosla-lezzetli-tarifler.blogspot.com ev sahibeliği yapacağım 22 EYLÜL _15 EKİM tarihleri arasında düzenlenen etkinliğimize katılmak için kahvaltılık yiyecekler yapıp resmiyle birlikte tarifinizi blogunuzda yayınlayıp bana haber bırakmanız yeterli olacak bloğu olmayan arkadaşlar da fatos.ozturk@hotmail.com.tr adresine mail atarak isimlerini de belirterek katılabilirler hepinizi bekliyorum :)Ayrıca bu davetiyeyi ulaştırabildiğim,ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir.Davetiyeyi ulaştıramadığım arkadaşlarım lütfen şimdiden kusuruma bakmasınlar…GÜZEL PAYLAŞIMLARLA BULUŞMAK ÜZERE…NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenlerhttp://papatya68.blogspot.com/adresine başvurabilirler…

Hobidünyam Woman Forum tarafından düzenlenen yemek etkinlikliklerinin 6.sı “KAHVALTILIKLAR” Etkinliğine ben fatosla-lezzetli-tarifler.blogspot.com ev sahibeliği yapacağım 22 EYLÜL _15 EKİM tarihleri arasında düzenlenen etkinliğimize katılmak için kahvaltılık yiyecekler yapıp resmiyle birlikte tarifinizi blogunuzda yayınlayıp bana haber bırakmanız yeterli olacak bloğu olmayan arkadaşlar da fatos.ozturk@hotmail.com.tr adresine mail atarak isimlerini de belirterek katılabilirler hepinizi bekliyorum🙂
Ayrıca bu davetiyeyi ulaştırabildiğim,ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir.Davetiyeyi ulaştıramadığım arkadaşlarım lütfen şimdiden kusuruma bakmasınlar…

GÜZEL PAYLAŞIMLARLA BULUŞMAK ÜZERE…

NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
http://papatya68.blogspot.com/
adresine başvurabilirler…

>misket limonu afiyet bal olsunyorumun için teşekkürler

misket limonu afiyet bal olsun
yorumun için teşekkürler

>Handeciğim güzel yorumun için teşekkür ederimsevgiler

Handeciğim güzel yorumun için teşekkür ederim
sevgiler

>Fatoş etkinlikte kolay gelsin diyorummutlaka katılacağımsevgiler

Fatoş etkinlikte kolay gelsin diyorum
mutlaka katılacağım
sevgiler

>Bu keki başka bloglarda da gördüm, deneyen herkes çok beğenmiş, anlaşılan en kısa zamanda bana da denemek düşüyor… Ellerinize sağlık, sevgiler…

Bu keki başka bloglarda da gördüm, deneyen herkes çok beğenmiş, anlaşılan en kısa zamanda bana da denemek düşüyor… Ellerinize sağlık, sevgiler…

Bir Cevap Yazın

Blog Stats

  • 119,632 hits

siparişleriniz için

pasta,kurabiye ve cupcake tasarımları yapılır
makaron,brownie ve çay saati siparişleri özenle hazırlanır
kurabiye,makaron ve cup cakeler Türkiye geneline gönderilir

iletişim

bana
0 532 744 18 48 numaralı telefondan
izzgun@hotmail.com
izzgunn@gmail.com dan ulaşabilirsiniz
siparişler için en az 3 gün önceden benimle bağlantı kurarsanız sevinirim

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Diğer 3 takipçiye katılın

En Fazla Tıklananlar

Sayfalar

etiketler

Arşivimde bulunanlar

kategoriler

Eylül 2010
P S Ç P C C P
« Ağu   Eki »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
