pastaneden

Un Kurabiyesi

Posted on: Ekim 9, 2010

Merhabalar hepinize
havaların bozduğu,sonbaharın kendini hissettirdiği
bu günlerde kendinizi iyi hissettirecek bir tarifim var
gerçek un kurabiyesi yapmak ister misiniz?
hani pastanelerden alırız ama evde yaptığımızda bir türlü aynı lezzeti,kıvamı tutturamayız ya ama bu tarifle çok lezzetli un kurabiyeleri yapacaksınız
yiyenler sizin yaptığınızı duyunca şaşıracak o kadar lezzetli bir tarif.
Ustasından öğrendiğime göre pastanelerde un kurabiyesini ”biskin margarin”le yapıyorlar ve bizim neden aynı lezzeti tutturamadığımızın en önemli sebebi bu kullandıkları yağ,en önemli özelliği içinde su bulunmaması evde kullandığımız margarinlerde su bulunuyor.
Nerde bulacağız bu ”biskini”derseniz Metro Grosmarkette var ama 10 kiloluk olarak satıyorlar e o kadar yağı napcaz sonuçta pastane işletmiyoruz
bizde biskini evdeki margarinden yapıcaz
nasıl mı? şöyle ki
250 gramlık margarini eritiyoruz,ılıdıktan sonra buzdolabına koyup
3 saat bekliyoruz tekrar donuyor,sonra üzerindeki yağı karıştırma kabına alıyoruz,altında biriken suyu da döküyoruz
ve tadına inanamayacağınız lezzette un kurabiyeleri yapıyoruz.
Tarifimize gelince
Malzemeler:
500 gram un(4 su bardağı)
250 gram biskin margarin(anlattığım şekilde hazırlanmış)
125 gram pudra şekeri
Yapılışı:
Biskini yoğurma kabına alıyoruz,pudra şekerini ekleyip iyice birbirine yediriyoruz
unu azar azar ve iyice yedirerek ekliyoruz unun hepsini birden eklemeyin
bu kurabiyenin özelliği uzun uzun yoğurma gerektirir siz yoğurdukça
un,yağ ve şeker bütünleşip şekil verilecek kıvama gelecektir
isterseniz minik toplar yapabilirsiniz ya da uzun bir rulo yapıp
verev şeklinde kesebilirsiniz üzerlerine çatalla bastırarak şekil çıkartabilirsiniz
isterseniz hamurun bir kısmına kakao ekleyip kakaolu yapabilirsiniz
tamamen sizin zevkinize kalmış
yağlı kağıt serili tepsiye dizip 100 derecede tam 55 dakika pişiriyoruz
nefis un kurabiyelerimiz hazır
sevdiklerinizle ve afiyetle yemeniz dileğiyle
Afiyet olsun.

50 Yanıt to "Un Kurabiyesi"

>Mutlaka deneyecegim. Ellerine saglik. Sevgiler…

Mutlaka deneyecegim. Ellerine saglik. Sevgiler…

>ellerinize sağlık lezzetli günler dilerim

ellerinize sağlık lezzetli günler dilerim

>Merhaba ,tarifi yeni okuyabiliyorum,acaba tereyagi ile de ayni islemi yapmak gerekiyor mu yoksa bir margarin almam gerekecek ozaman!Cünkü bende bir türlü tutturamiyorum!Tesekkürler önce ustaya sonra size…

Merhaba ,tarifi yeni okuyabiliyorum,acaba tereyagi ile de ayni islemi yapmak gerekiyor mu yoksa bir margarin almam gerekecek ozaman!Cünkü bende bir türlü tutturamiyorum!

Tesekkürler önce ustaya sonra size…

>Nesrin denemeni tavsiye ederimyorumun için teşekkürler

Nesrin denemeni tavsiye ederim
yorumun için teşekkürler

>güloanne teşekkür ederim

güloanne teşekkür ederim

>bir terazi kızı,tereyağıyla olmaz onun içeriği daha farklıbence margarinle deneteşekkür ederim

bir terazi kızı,tereyağıyla olmaz onun içeriği daha farklı
bence margarinle dene
teşekkür ederim

>merhaba İzgün hanım .Öncelikle değerli yorumlarınız ve ziyaretleriniz için teşekkür ediyorum.Sayfanızdaki paylaşımlarınızda harika.vakitsizlikten başka lezzetleri deneyemiyorum.resimlere bakıp okudukça içim gidiyor doğrusu:) Bu arada poğaça tarifleri denerken size tavsiyem birine krema ekleyerek yapın.Yani yağ ve yoğur gibi malzemeleri biraz azaltıp krema ekleyin.Çok lezzetli oluyor.yerken beni anarsınız sevgilerimle….

merhaba İzgün hanım .Öncelikle değerli yorumlarınız ve ziyaretleriniz için teşekkür ediyorum.Sayfanızdaki paylaşımlarınızda harika.vakitsizlikten başka lezzetleri deneyemiyorum.resimlere bakıp okudukça içim gidiyor doğrusu:) Bu arada poğaça tarifleri denerken size tavsiyem birine krema ekleyerek yapın.Yani yağ ve yoğur gibi malzemeleri biraz azaltıp krema ekleyin.Çok lezzetli oluyor.yerken beni anarsınız sevgilerimle….

>Canım ellerne sağlık,nefis görünüyor kurabiyelerin.Bi ara görüşelim artıkkkkkkkkkkkk

Canım ellerne sağlık,nefis görünüyor kurabiyelerin.Bi ara görüşelim artıkkkkkkkkkkkk

>Un kurabiyesini çok severim.Ellerine sağlık canım nefis görünüyor.Sevgiler…

Un kurabiyesini çok severim.Ellerine sağlık canım nefis görünüyor.Sevgiler…

>YOKLUĞUMDAKİ CİCİ ZİYARETLERİN İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM ARKADAŞIM.UN KURABİYESİNE BAYILIYOR VE BU TARİFE BEN DE GARANTİ VERİYORUM.ŞAHANE OLUYOR.HERKES DENESİN DERİM.SEVGİLER.ELLERİNE SAĞLIK CANIM.

YOKLUĞUMDAKİ CİCİ ZİYARETLERİN İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM ARKADAŞIM.UN KURABİYESİNE BAYILIYOR VE BU TARİFE BEN DE GARANTİ VERİYORUM.ŞAHANE OLUYOR.HERKES DENESİN DERİM.SEVGİLER.ELLERİNE SAĞLIK CANIM.

>nefis olmuş izgüncüm,mutlaka denemek istiyorum senin tarifinle..sevgiler..

nefis olmuş izgüncüm,
mutlaka denemek istiyorum senin tarifinle..
sevgiler..

>Merhaba Özlem yorumun ve önerin için teşekkür ederimkremayla bir tuzlu(dereotlu üçgenler)bir de tatlı poğaça denedim sonuç muhteşemdi ağızda dağılan lezzetler oldu,güzel öneriniz için teşekkürlersevgiler

Merhaba Özlem yorumun ve önerin için teşekkür ederim
kremayla bir tuzlu(dereotlu üçgenler)bir de tatlı poğaça denedim sonuç muhteşemdi ağızda dağılan lezzetler oldu,güzel öneriniz için teşekkürler
sevgiler

>Gül teşekkür ederim evet görüşelim mutlaka

Gül teşekkür ederim evet görüşelim mutlaka

>Fatoş güzel yorumun için teşekkür ederim

Fatoş güzel yorumun için teşekkür ederim

>Seval çok teşekkür ederim

Seval çok teşekkür ederim

>Harika eşim ve oğluş çok sever un kurabiyesini ama dediğin gibi tam pastanedekiler gibi olmuyordu ama o margarinlerde pek çok diye almıyordum:)Teşekkür ederim hemen notumu aldım en kısa zamanda denenecektir ellerine sağlık.Sevgiler izgüncüm..

Harika eşim ve oğluş çok sever un kurabiyesini ama dediğin gibi tam pastanedekiler gibi olmuyordu ama o margarinlerde pek çok diye almıyordum:)
Teşekkür ederim hemen notumu aldım en kısa zamanda denenecektir ellerine sağlık.
Sevgiler izgüncüm..

>Canım bizim eve margarin girmezben tereyağıyla yapayım. Eritip soğutunca onunda suyu üstte birikiyor.

Canım bizim eve margarin girmezben tereyağıyla yapayım. Eritip soğutunca onunda suyu üstte birikiyor.

>herzaman favorimdir kolay ve lezzetliellerine sağlık canım harika olmuş kurabişlermutlu bir hafta geçirmen dileğiyle…

herzaman favorimdir kolay ve lezzetli
ellerine sağlık canım harika olmuş kurabişler
mutlu bir hafta geçirmen dileğiyle…

>valla yine döktürmüşsün canım benim. ellerine sağlık. artık un kurabiyesini böyle yapacağım. mutlu bir hafta geçirmeniz dileğiyle.

valla yine döktürmüşsün canım benim. ellerine sağlık. artık un kurabiyesini böyle yapacağım. mutlu bir hafta geçirmeniz dileğiyle.

>Merhaba Izgun,cok defa ziayret ettim ama ilk yorumum olacak.Blogun adi "pastaneden" olunca heralde hep pasta vardir diye girmistim ama hersey kivaminda, lezzetler goruntuler ic acici!ellerine saglik…

Merhaba Izgun,
cok defa ziayret ettim ama ilk yorumum olacak.Blogun adi “pastaneden” olunca heralde hep pasta vardir diye girmistim ama hersey kivaminda, lezzetler goruntuler ic acici!
ellerine saglik…

>meleğin marifetleri güzel yorumun için teşekkürlerafiyet olsun

meleğin marifetleri güzel yorumun için teşekkürler
afiyet olsun

>Zehra tereyağıyla deneyince nasıl olduğunu yazarsan sevinirimgüzel yorumun için teşekkürler

Zehra tereyağıyla deneyince nasıl olduğunu yazarsan sevinirim
güzel yorumun için teşekkürler

>Handecim çok teşekkür ederimsana da güzel,mutlu haftalar dilerim

Handecim çok teşekkür ederim
sana da güzel,mutlu haftalar dilerim

>Özlemcim çok teşekkür ederimmutlu haftalar

Özlemcim çok teşekkür ederim
mutlu haftalar

>Merhaba Lama,güzel yorumun için teşekkürleraslında çıkış noktam pastalar bundan sonra daha fazla pasta olacakseni de burda gördüğüme çok sevindimsevgiler

Merhaba Lama,güzel yorumun için teşekkürler
aslında çıkış noktam pastalar bundan sonra daha fazla pasta olacak
seni de burda gördüğüme çok sevindim
sevgiler

Bir Cevap Yazın

Blog Stats

  • 119,632 hits

siparişleriniz için

pasta,kurabiye ve cupcake tasarımları yapılır
makaron,brownie ve çay saati siparişleri özenle hazırlanır
kurabiye,makaron ve cup cakeler Türkiye geneline gönderilir

iletişim

bana
0 532 744 18 48 numaralı telefondan
izzgun@hotmail.com
izzgunn@gmail.com dan ulaşabilirsiniz
siparişler için en az 3 gün önceden benimle bağlantı kurarsanız sevinirim

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Diğer 3 takipçiye katılın

En Fazla Tıklananlar

Sayfalar

etiketler

Arşivimde bulunanlar

kategoriler

Ekim 2010
P S Ç P C C P
« Eyl   Kas »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
