pastaneden

Pırasalı Börek

Posted on: Şubat 23, 2011

Merhaba dostlarım
güzel dilekleriniz için teşekkür ederim.
Babacığım çok şükür iyi halen hastanede biraz ameliyat yeriyle ilgili sıkıntıları oldu,bugün iç dikişlerde açılma olduğundan ameliyathanede tekrar dikiş atıldı
o yüzden tam iyileşene kadar hastanede kalacak
bu günümüze şükür,sağlığı iyi ya daha başka ne isterim:))
Bugün sizlerle pırasayla yaptığım nefis bir böreği paylaşmak istiyorum
çıtır çıtır ve lezzetli bir börek oluyor denemenizi öneririm.
Malzemeler:
4 tane yufka
1 çay bardağı zeytinyağı
1 çay bardağı su
İçi:
yarım kilo ufak doğranmış pırasa
biraz beyaz peynir
kırmızı biber,kara biber,tuz
Üzeri için:
1 tane yumurta sarısı
haşhaş tohumu
Yapılışı:
önce pırasalı içi hazırlayalım,biraz sıvıyağ da ince doğradığımız pırasaları yumuşayana kadar soteleyelim,içine baharatları ve tuzu ekledikten sonra biraz beyaz peynir ekleyelim,karıştıralım ve ocağın altını kapatarak soğumaya bırakalım.
Bir kasede yağ ve suyu karıştıralım,yufkayı düz bir zemine serdikten sonra sosu her tarafına gelecek şekilde sürelim,ikinci yufkayı üzerine serelim
yufkanın bir ucunu üstüne katlayarak üzerine pırasalı için yarısını uç kısmına uzun bir şekilde yayalım,yufkayı rulo halinde saralım ama çok sıkı olmasın
bıçakla üç parmak eninde parçalar keselim ve yağlanmış tepsiye dizelim kalan iki yufkaya da aynı işlemi uygulayalım üzerine yumurta sarısı sürüp haşhaş serpelim,200 derecede üzeri kızarana kadar böreğimizi pişirelim.
Ilıkken yanında sıcacık çayla böreğimizi  servis edebiliriz
sevdiklerinizle ve afiyetle yemeniz dileğiyle
Afiyet olsun.

30 Yanıt to "Pırasalı Börek"

İZGÜN HANIMCIM TEKRAR GEÇMİŞ OLSUN.BÖREK NEFİS ÇITIR ÇITIR ELLERİNE SAĞLIK…

babanız için geçmiş olsun,Allah acil şifalar versin.pırasalı böreği sürekli görüyorum,ama pırasa böreğe tad olarak yakışırmı tereddüt etmiştim.siz güzel diyorsanız güzeldir muhakkak. ellerinize sağlık,çok güzel görünüyor.

tez zamanda iyileşir umarım babanız! zor günler sizin için de – kolaylıklar dilerim! pırasalı böreğe gelince, bu kadar mı yakışır pırasa böreğe bilmezdim bu sene denedim ilk defa keşke daha önce tereddüt etmeseydim! ellerinize sağlık!

Hmmm neffisss, bir Arnavut olarak pırasalı bu böreği yemem yanında yatarım🙂 Ellerine sağlık…

Canım inşallah en kısa zamanda toparlanır babacığın tekrar geçmişler olsun.Böreklerin süper ellerine sağlık öpüyorum kocaman.

Ellerinize sağlık. Çok leziz görünüyor.

Canım,
ellerine sağlık. Börek nefis görünüyor.
Babacığına da Allah şifa versin. Dilerim her şeyi bir an önce düzelir ve evine, sizlere kavuşur.
Sevgiyle kal.

izgüncüm tekrar geçmiş olsun canım..
bu aralar bende gelen her misafirime pırasalı böörek yapıyorum:) nefis oluyor çünkü:)
eline sağlık sevgiler..

Çok sevindim canım, babanın iyi haberlerini aldıkça mutlu oluyorum inan.
Börek güzel görünüyor,ellerine sağlık.

ablacım sevgili babacığının daha iyi olmasın açok sevindim.. Allah sağlık sıhhat versin:)
böreklerin nefis görünüyor ellerine sağlık olsun ablacım..
öpüyorum seni..

allah saglık sıhhat versın bıran once ıyılesır bbaabacıgınız.. borek tarıfıde de cok hos. pırasalı tarıflerı cok severım…elınıze saglık

Canim babaciginin iyi olmasına Cok sevindim!Allah baska dert vermesin insallah!Ankara'da misin halen?

Baharcım güzel dileklerin için teşekkürler
gerçekten çıtır çıtır bir börek oluyor

Esracım teşekkür ederim güzel dileklerine
gerçekten pırasa böreğe çok yakışıyor,denemeni öneririm

özgecim sağol arkadaşım
sana katılıyorum pırasa ve börek ikilisi harika uyum sağlıyor

Burcu sizin börekleriniz enfes olur
teşekkürler

Deryacım sağol arkadaşım,desteğin için teşekkürler

Müjde teşekkürler

Bülbülün yeri,çok teşekkür ederim

Sevalim teşekkürler
senin misafirler ziyafet yapıyor desene

Hülyacım sağol arkadaşım ne kadar iyi bir insansın öpüyorum seni

Denizim amin bitanem
öpüyorum seni

Memolinin annesi,çok teşekkür ederim güzel dileklerin için

Canancım teşekkürler

Ben de bugün pırasalı muffin yapacaktım ama güneş yok diye vazgeçtim. Ellerine sağlık İzgün'cüğüm.

babacığına acil şifalar dilerim canım
börekler nefis görünüyor ellerine emeklerine sağlık
hayırlı cumalar

Canımm iş sadece dikişte problem olsun iyileşir hemencim çıkar babacığın..Ellerine sağlık valla ben milföy sandım ilk baştan kat kat:)

çok güzel görünüyor… pırasa zaten favori sebzelerimdendir… ama bu şekilde kullanmamıştım hiç.. iyi fikir…paylaşım için teşekkürler….

İzgüncüğüm ellerine sağlık, babacığının daha güzel günlerini de paylaşacaksın bizimle ama birazcık zaman lazım🙂

Sevgiler,
Evren

Sevgili İzgün, biraz geç kaldım ama iyi dileklerimi canı gönülden gönderiyorum. Allah tez elden şifa versin, büyük geçmişler olsun. Sevgilerimle…

Bir Cevap Yazın

Blog Stats

  • 119,632 hits

siparişleriniz için

pasta,kurabiye ve cupcake tasarımları yapılır
makaron,brownie ve çay saati siparişleri özenle hazırlanır
kurabiye,makaron ve cup cakeler Türkiye geneline gönderilir

iletişim

bana
0 532 744 18 48 numaralı telefondan
izzgun@hotmail.com
izzgunn@gmail.com dan ulaşabilirsiniz
siparişler için en az 3 gün önceden benimle bağlantı kurarsanız sevinirim

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Diğer 3 takipçiye katılın

En Fazla Tıklananlar

Sayfalar

etiketler

Arşivimde bulunanlar

kategoriler

Şubat 2011
P S Ç P C C P
« Oca   Mar »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28  
